توهین بی ادبانه دکتر روحانی به مخالفین

تسنیم/ رئیس جمهور با اشاره به اینکه مخالفت با دولت معنی ندارد، گفت: بیشتر مخالفت‌ها با دولت از روی کمبود عقل است.و ….

حجت الاسلام حسن روحانی در پنجاه و هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به اهمیت اعتماد بین مردم و مسئولان اظهار داشت: اگر اعتماد بین مردم و دولت مستحکم باقی بماند، می‌توانیم امیدوار باشیم همه امور در مسائل درست قرار بگیرد. ما کشوری دارای سرمایه‌های فراوان هستیم و می‌توانیم از مسائل بزرگ عبور کنیم. اگر در سال ۹۲ می‌گفتیم در سال ۹۵ تورم تک رقمی می‌شود پذیرش آن شاید برای برخی سخت بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به تورم تک رقمی رسیدیم و این دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم، گفت: بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است. مبارزه با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت به اعتماد مردم است.

****************************

مسلمان مُنقاد یا مشرک نقّاد

? جناب آقای رئیس‌جمهور در ۱۸ دی ۱۳۹۶ گفته است:
همه باید انتقاد شوند و استثنا ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقدند. ما در کشور معصوم نداریم، مگر اینکه یک‌وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن‌وقت هم می‌شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازۀ نقد می‌داد. بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. وقتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می‌شد و می‌گفت: “أ من الله أم منک؟” حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟ اگر می‌گفت “من الله” که هیچ امر خداست، اما اگر می‌گفت “منّی” طرف مقابل می‌گفت قبول ندارم و نقد می‌کرد. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد را داریم!

?نخست باید از جناب فریدون (روحانی) تشکر کنیم که هر روز بُعد دیگری از شخصیت خویش را ظاهر می‌کند تا آنان که او را نمی‌شناختند، بشناسند و دیگران نیز بیشتر و بهتر بشناسندش.
سپس باید از ایشان پرسید که جناب حقوق‌دان! چه کسانی پیامبر را نقد می‌کردند؟
چون به‌گفتۀ برخی از بزرگان “آدم بیسواد این حرف‌ها را می‌زند”، بی‌گمان شما سواد پاسخ به این پرسش را نداری! پس بهتر است از یک مسلمان باسواد مؤمن اهل قرآن بپرسیم؛ مثلاً علامه سیدمحمدحسین طباطبایی قدس‌سره.
ایشان در تفسیر آیۀ وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ می‌نویسند:
“مَا یَنطِقُ” مطلق است و مقتضای این اطلاق آن است که هوای نفس از تمام سخنان پیامبر نفی شده باشد؛ اما ازآنجاکه در این آیات خطاب “صَاحِبُکُمْ” به مشرکین است، به‌خاطر این قرینۀ مقامی باید گفت که منظور این است که آن جناب در آنچه شما مشرکین را به‌سوی آن می‌خواند و آنچه از قرآن برایتان تلاوت می‌کند، سخنانش ناشی از هوای نفس نیست؛ بلکه هرچه در این باب می‌گوید، وحیی است که خدای متعال به او نازل می‌کند (ترجمۀ فارسی المیزان، ج۱۹، ص۴۲).

? حضرت امام خمینی قدس‌سره نیز دربارۀ این یاوه‌گوها و یاوه‌گویی‌ها می‌فرمایند:
شما بدانید که اگر امام زمان سلام‌الله‌علیه حالا بیاید، باز این قلم‌ها مخالف‌اند با او و آنها هم بدانند که قلم‌هاى آنها نمى‌تواند مسیر ملت ما را منحرف کنند. آنها باید بفهمند اینکه ملت ما بیدار شده است و مسائلى که شما طرح مى‌کنید ملت مى‌فهمد… نطق‌هاى شما به اسلام ضررش بیشتر از آن توپ‌هایى است که آنها به جوانان ما مى‌بندند و تفنگ‌هایى که آنها مى‌بندند؛ ضررش به اسلام بیشتر است براى اینکه آنجا دشمن معلوم است و شما به صورت‌هاى مخفى به میدان مى‌آیید…
شما مضرتر هستید از رضاشاه و محمدرضا براى اسلام براى اینکه آنها معلوم بود مخالف هستند و مردم مى‌شناختند آنها را مخالفت مى‌کردند با آنها، مقاومت مى‌کردند. شما در پوشش اسلام، در پوشش طرف‌دارى از خلق مسلمان برخلاف اسلام دارید عمل مى‌کنید…
شما نمى‌توانید، کوچک‌تر از آن هستید که این نهضت را منحرف کنید، بیخود کوشش نکنید… شماها نمى‌توانید در مقابل ملت بایستید؛ شما رأى نداشتید، هیچ‌یک از شما وارد نشده است در این مجلس خبرگان، اگر وارد شده هم، یکى دو تاى منحرف وارد شده است که کارى از او نمى‌آید، ازاین‌جهت است که شما وحشتتان برداشته است (صحیفۀ نور، ج۱۰، ص۲۷ و ۲۸).

?جناب فریدون یا لباس دین را درآورید و همان لباسی را که در انگلیس به تن داشتید و به شما و رنگ ریش‌هایتان بیشتر می‌آید، به تن کنید یا زبان به کام بگیرید و بیش‌ازاین اراجیف و خزعبلات نبافید.
شما با این تفکرتان بی‌گمان در حکومت معصوم نیز از گروه مشرکان خواهید بود؛ چراکه به‌قول حضرت علامه طباطبایی قدس‌سره، مشرکان بودند که پیامبر را نقد می‌کردند.
موضع خودتان را مشخص کنید و بگویید که هستید؟
#مسلمان_منقاد یا #مشرک_نقاد؟

#محمدتقی_عارفیان، ۱۳۹۶/۱۰/۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *